Integritetspolicy

På Copperhill Mountain Lodge behandlar vi dina personuppgifter i olika sammanhang, t.ex. när du beställer tjänster hos oss, övernattar på våra hotell, utnyttjar tjänster som vi tillhandahåller och i andra sammanhang. I vår integritetspolicy hittar du information om vår behandling av personuppgifter. Nedan finner du också kontaktuppgifter om du har frågor eller om du vill begära tillgång till information.

Vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med den vid var tid gällande svenska dataskyddsförordningen, härnedan GDPR.

1. Personuppgiftsansvarig för dina personuppgifter

Vårt företag Copperhill Drift AB, org.nr 556694-6371, Box 19, 837 97 Åre, tel. +46 647 143 00, e-post: info@copperhill.se, är ansvarig för behandlingen av personuppgifter i våra system för bokning, fakturering och hotelldrift. Vi är vidare behandlingsansvariga för vår marknadsföring och utskick av e-post till våra kunder och andra kontakter.

2. Behandling av personuppgifter i samband med bokning av övernattning och vistelse

I samband med de bokningar som du gör själv eller som andra gör på uppdrag av dig, behandlar vi personuppgifter som vi behöver för att kunna uppfylla avtalet om bokning och köp av tjänster. Detta avser uppgifter som du lämnat till oss direkt eller som du lämnat till oss via en resebyrå eller en agent. Vi behandlar t.ex. upplysningar avseende din identitet, dina kontaktuppgifter och din betalningsinformation. I vissa fall sparar vi ditt passnummer.

 

Dessutom behandlar vi andra uppgifter som du kan ha lämnat och som har betydelse för din vistelse hos oss. Detta kan avse information om allergier eller speciella önskemål avseende din vistelse. Vi registrerar alla köp och beställningar du gör hos oss, t.ex. spa, restaurang, room service, för att vi ska kunna leverera dessa tjänster och för att du ska kunna betala för dem.

 

Vi behandlar dessa uppgifter så länge som det är nödvändigt för att kunna uppfylla bokningsavtalet med dig, och dessutom så länge som gällande lagar och förordningar kräver att vi gör så.

 

Vi använder nyckelkort för att logga in på våra hotell. Det gör vi för att motverka och kunna lösa brottslighet samt med hänsyn till säkerhet, inklusive brandsäkerhet. Vi sparar inloggningarna i 21 dagar.

3. Behandling av personuppgifter för marknadsföringsändamål

När du prenumererar på vårt nyhetsbrev sparar vi och använder din e-postadress för att skicka nyheter och erbjudanden från oss. Vi använder även din e-postadress eller ditt telefonnummer för att skicka nyheter och erbjudanden i enlighet med regler gällande befintliga kundrelationer. Vår basis för detta är marknadsföringslagen.

 

Vi kan komma att kontakta dig via sociala medier efter ditt samtycke eller i enlighet med befintliga kundrelationer. För att använda sociala medier som kommunikationskanal måste vi lämna ut din e-postadress eller ditt telefonnummer till det sociala mediet. Vår basis för detta är samtycke eller legitima intressen.

 

Du kan när som helst dra tillbaka samtycke som du tidigare lämnat till oss. Du kan också avsäga dig att erhålla marknadsföring enligt befintliga kundrelationer. Detta gör du genom att skicka e-post till info@copperhill.se.

4. Behandling av personuppgifter för utveckling, felsökning och säkerhet

Vi behandlar uppgifter, inklusive personuppgifter, för att göra felsökningar och korrigera fel, för att förbättra våra tjänster och tekniken vi använder samt för att analysera användare och användarbeteenden.

 

Dessutom behandlar vi personuppgifter för att verifiera din identitet, inklusive verifiering av identitet vid användning av våra digitala tjänster.

 

Vi anonymiserar uppgifter och tar fram statistik så långt det går, men måste också behandla personuppgifter för utvecklings-, felsöknings-, statistik- eller säkerhetsändamål.

5. Behandling av personuppgifter för andra ändamål

Om du kontaktar vår kundtjänst eller på annat sätt vänder dig till oss med förfrågningar, behandlar vi personuppgifter du lämnar i den utsträckning det behövs för att kunna besvara och logga din förfrågan. Basen för detta är legitima intressen, att kunna uppfylla avtal med dig, eller att besvara dina förfrågningar.

 

Förutom behandling som beskrivs i vår integritetspolicy eller baserat på ditt samtycke, kan vi i vissa fall tvingas att behandla personuppgifter när gällande förordningar, inklusive dataskyddsförordningen och GDPR, giltig myndighetsorder eller domstol ålägger oss eller tillåter oss detta.

6. Utlämning av personuppgifter och lagstadgad behandling

Vi lämnar inte ut dina personuppgifter till tredje part utan ditt samtycke, eller utan att gällande lagar, inklusive dataskyddsförordningen och GDPR, giltig myndighetsorder eller domstol tillåter eller ålägger oss detta.

 

För att undvika missförstånd vill vi förtydliga att vår databearbetning för behandling av uppgifter för våra egna ändamål inte anses som utlämning.

7. Dina rättigheter

Som fysisk person har du ett antal rättigheter enligt dataskyddsförordningen Du har rätt att begära information, rättelse och radering av personuppgifter vi behandlar avseende dig. Du har vidare rätt att begära begränsning av behandling, rätt att göra invändningar mot behandlingen och rätt till dataportabilitet.

 

För att utöva dina rättigheter kan du maila privacy@strawberry.no. Vi besvarar din begäran så fort som möjligt, och senast inom 30 dagar. Vi kommer att be dig bekräfta din identitet eller be dig lämna ytterligare information innan vi låter dig utöva dina rättigheter gentemot oss. Det gör vi för att försäkra oss om att vi endast lämnar ut dina personuppgifter till dig – och inte till någon som utger sig för att vara du.

8. Personuppgiftsbiträde

Vi är en del av Strawberry. Strawberry har sitt eget personuppgiftsbiträde.

 

Personuppgiftsbiträdet är ombud för alla hotell som är knutna till Strawberry, inklusive oss själva.

 

Du kan kontakta vårt personuppgiftsbiträde på privacy@strawberry.no.

 

Om du anser att vår behandling av dina personuppgifter inte stämmer överens med vår beskrivning häri, eller om vi på annat sätt bryter mot dataskyddsförordningen, kan du även framföra din klagan till Datatilsynet i Norge eller till tillsynsmyndigheten i det land där du övernattar på ett av våra hotell.

9. Ändringar i integritetspolicyn eller behandlingen

Vi arbetar kontinuerligt med utveckling och förbättring av våra tjänster gentemot våra kunder. Detta kan komma att ändra tillvägagångssättet eller omfattningen av vår behandling av personuppgifter.

 

Informationen vi lämnar i denna integritetspolicy kommer därför att ändras och uppdateras vid behov. Vi kommer också att ändra integritetspolicyn i enlighet med nya regler eller om myndighetspraxis kräver det.