FAQ

Nedan hittar du svaren på det vi får mest frågor om, hoppas det kan hjälpa dig! Om inte, är du hjärtligt välkommen att höra av dig till oss på info@copperhill.se.

Hur har ni öppet?

se våra öppettider här

Hur sent kan jag avboka ett rum?

Se våra avbokningsregler här

När serveras frukost?

Se våra öppettider här.

Måste man boka bord i restaurangen?

För att vara garanterad plats rekommenderar vi att du boka bord i förväg (gäller endast middag). Boka ditt bord här eller maila oss på info@copperhill.se så hjälper vi dig. Finns inga bord i restaurangen går det att beställa från lobbymenyn och sitta i någon av våra lounger

När får man checka in?

Incheckning garanteras från kl. 15.00

Går det att checka ut senare än kl. 10.00?

Det går oftast bra mot en kostnad av 400 SEK fram till kl. 11.30 (vänligen bekräfta med hotellet i förväg). Du kan även lämna bagaget i bagagerummet och stanna kvar på hotellet i restaurang/spa etc. efter att du checkat ut.

Vad är det för barntider på spa?

De varierar lite beroende på säsong, läs mer här 

Vad kostar det att gå in på spa?

Boende gäster: Gratis fram till 13.00, efter det 125 SEK/vuxen, 60 SEK/barn

Externa gäster: Varierar beroende på säsong och tid på dagen, se information här

Vad ingår i rumspriset?

Frukost och tillgång till gym ingår alltid, sedan har vi paket där även middag och spa ingår.

Finns det parkering/garage?

Vi har en uteparkering där hotellgäster står gratis om bilen registreras på Aimopark (finns station för registrering vid receptionen) Vi har även ett varmgarage, där betalar samtliga gäster enligt anvisningar från Aimopark.

Hur långt är det till Åre by?

Från hotellet är det 9km. till Åre by. När liftarna i Björnen går kan du ta dig till byn på skidor, annars tar det ca 13 minuter med bil/taxi.

Finns roomservice?

Ja, under eftermiddag/kväll, information finns på rummen

Finns det skidförvaring på hotellet?

Ja, varje rum har eget skidskåp som låses upp med rumsnyckeln, här finns det även pjäxvärmare.

Var hyr man skidor?

Skidor bokas via Skistar innan ankomst och kan sedan hämtas ut i Skistarshopen på hotellet. Observera Skistarhopens öppettider varierar, kontakta oss för mer info

Har rummen balkong?

Samtliga rum utom Steel, Bronze & Bronze large har balkong eller uteplats

Får man ta med sig husdjur?

Ja! Vi har ett antal rum där husdjur är tillåtna, dessa måste bokas via info@copperhill.se eller +46 647 143 00. Hundar är inte tillåtna i restaurangen men det går fint att sitta med dem i Fireside.

Vad är Copperkids?

I vår nedre lobby finns vårt ”Game Zone”, ett spelrum fyllt med arkadspel. Betala direkt i maskinen eller via polletter som köps i receptionen.

Under högsäsongsveckor kommer vår maskot Simla på besök. Vissa lov öppnar vi även upp ett av våra konferensrum för spel och lekar som kräver lite mer plats. Utanför Copperkids finns pingis och biljard till förfogande för de lite äldre.

Kan jag beställa VIP till ett rum?

Det går utmärkt! Se vår VIP meny här och beställ via info@copperhill.se 

Finns gym på hotellet?

Ja, på nedre plan finns ett gym 

Kan man få sina kläder tvättade?

Ja, lämna in dem i receptionen, 350SEK per påse. Ingen kemtvätt

Tar ni emot kontanter?

Nej, vi är kontantfria 

Har ni fri WIFI?

Ja, du får koden vid incheck

Får man Strawberry Club poäng när man bor hos er?

Ja, se till att visa ditt kort vid incheck så registrerar vi dina poäng.

Varför varierar rumspriserna?

Rumspriserna varierar beroende av säsong samt veckodag. Det är helt enkelt utbud och efterfrågan som avgör!

 

Jag åker inte skidor och jag gillar inte att vandra, vad kan jag då göra i Åre?

Det finns massvis med saker att göra för dig! Fråga vår personal om tips eller besök Åre Destinations hemsida här

Rulla till toppen